Abstract | U diplomskom radu dan je prijedlog projektne nastave "Ekologija i umjetnost", iz srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost. Projektna nastava je osmišljena za obradu unutar teme Umjetnost i duhovnost koja spada pod tematsku cjelinu Umjetnost i tumačenje svijeta propisane Kurikulumom za treće razrede gimnazija. U ovoj projektnoj nastavi učenici će se baviti pitanjem kako umjetnost može pomoći u rješavanju bitnih društvenih problema kao što je ekologija. Također, detaljnije će se upoznati s određenim ekološkim problematikama te se sami aktivno uključiti u njihovom rješavanju. Kroz kontinuirani rad u grupama i zadatke koje nosi projektna nastava, učenici će na kraju nastave trebati osmisliti vlastiti prijedlog aktivističkog projekta te kreirati plakat koji će predstavljati njihov projekt. Cilj projektne nastave je upoznati učenike s mogućnostima koje pruža umjetničko izražavanje kroz aktivističko djelovanje te kako se kreativnim pristupom može inspirirati i potaknuti ljude u podizanju ekološke svijesti te ih motivirati da svakodnevnim navikama mijenjaju svoju okolinu. Učenici će se u prvoj fazi nastave u dva učionička nastavna sata upoznati s odnosom ekologije i umjetnosti, ciljevima aktivističkog umjetničkog djelovanja, najpoznatijim umjetnicima i njihovim djelima. Na drugom nastavnom satu učenici će se podijeliti u 7 grupa u kojima će dobiti jedno umjetničko djelo koje će im biti važno u njihovom daljnjem radu, a u grupama će raditi do kraja projektne nastave. Zatim će uslijediti dva nastavna sata u učionici za izlaganje grupnih prezentacija o dobivenim umjetničkim djelima što će ih dodatno upoznati s aktivizmom umjetnika, njihovim radovima te kako su oni prikazali određenu ekološku problematiku. U drugoj fazi nastave, učenici će na terenskoj nastavi upoznati rad udruge Zelene akcije čiji će članovi predstaviti svoj rad, njihove ciljeve, ekološko stanje u Hrvatskoj te dati savjete kod osmišljavanja aktivističkih projekata. Treća faza nastave odvija se u učionici, a nastavni sat se dijeli na teorijski dio koji učenicima opisuje različite načine približavanja ekološke osviještenosti ljudima kroz popularnu kulturu i umjetnost te drugi dio sata koji je praktičnog karaktera. Učenici će moći na školskim računalima istražiti i isprobati online program Canva za osmišljavanje plakata kako bi kasnije u grupama lakše izradili vlastite. U završnoj fazi projektne nastave grupe u školi predstavljaju prijedloge aktivističkog projekta pomoću prezentacije te izlažu njihove plakate. |
Abstract (english) | In the diploma thesis, the author gives a proposal for project teaching Ecology and art for the high school subject of Fine Arts. This project teaching is designed for processing within the subject Art and Spirituality, which is a part of thematic unit Art and the Interpretation of the World prescribed by the Curriculum for third grades of grammar schools. In this project teaching, students will address the question of how art can help solve important social problems such as ecology. They will also get more familiar with certain ecological problems and actively participate in their solution. While continuously working in groups and solving tasks of project teaching, students will have to come up with their own proposal for an activist project at the end of the teaching and create a poster that will represent their project. The goal of the project teaching is to make students familiar with the possibilities of artistic expression through activism and how a creative approach can inspire and encourage people to raise environmental awareness and motivate them to change their environment through their everyday habits. In the first stage of project teaching, during the first two lessons, students will get familiar with the relationship between ecology and art, the goals of artistic activism, the most famous artists and their artworks. In the second lesson, students will be divided into 7 work groups. Each group will be given one artwork that will be important for their further work and they will stay in groups until the end of the project teaching. During the next two lessons, which will take place in the classroom, students will present their group presentations about the artwork they were given, which will make them even more familiar with the activism of the artists, their artworks and their way of presenting a certain environmental issue. In the second stage of project teaching, students will get familiar with the Association Zelena akcija (Green Action), whose members will present their work, goals and environmental state in Croatia as well as advise the students on designing activist projects. The third stage of project teaching takes place in the classroom, and the lessons are divided into theoretical part – which describes different ways of raising environmental awareness among people through popular culture and art – and practical part. Students will use school computers to try out and explore Canva, online program for poster design, which will later help them make their own group posters. In the final stage of project teaching, each work group will present their activism project proposal in the form of a presentation and exhibit their posters at the school. |