Pages
-
-
Analiza animiranog filma „Slonić ide u vrtić“
-
Milan Trenc Tema ovog rada je autorski animirani film „Slonić ide u vrtić“ Milana Trenca iz 2010. godine. Film je rađen u tehnici klasične 2D animacije i opisuje obitelj koja se sastoji od bračnog para miševa i njihovog djeteta, malog slonića. Film je osmišljen kao suvremena animirana basna koja kroz simboličke likove miševa i slonića propituje odnose u obitelji, autoritet u odgoju djece te istražuje obiteljsku dinamiku koja proizlazi iz prvih koraka djeteta izvan zaštite obiteljskog...
-
-
Arhiviranje memorije-na granici života i smrti
-
Miran Šabić Polazište doktorskog rada je istraživanje pojma memorije na granici života i smrti. U osnovi istraživanja je preispitivanje načina na koji, vizualna memorija zdravog ljudskog bića, koja se pojavljuje kao refleksija upravo na toj granici, definira čovjekove vrijednosti prema životu. Posebna pozornost pridaje se istraživanju takvih pojmova u znanosti i refleksije o njima u suvremenoj umjetnosti, tj. teorijama o memoriji u aktualnom povijesnom razdoblju. Istraživanje se provodi...
-
-
Biomimetika u službi umjetnosti
-
Ida Blažičko Umjetnost oduvijek utjelovljuje vezu između ljudi i prirodnog okoliša. Kako se ova veza mijenja, mnogi umjetnici počeli su postavljati pitanja o načinu na koji ljudi uspostavljaju vezu s prirodom. Danas postoji potreba za komunikacijom i otvorenošću prema problematici okoliša i održivog razvoja. Namjera je ove doktorske disertacije dati uvid u informacije o tome kako su biomimetička načela rada identificirana i primijenjena u raznim inženjerskim disciplinama. Biomimetika je...
-
-
Crveni križevi na oštećenim zgradama u potresu
-
Aleksandar Battista Ilić U umjetničkoj akciji-izložbi i urbanim kolažima Crveni križevi na oštećenim zgradama u
potresu radi se o društveno angažiranoj umjetničko praksi i procesu, umjetničkoj gesti koja želi
naglasiti razmjere ranjenosti grada i trauma njenih stanovnika nakon razornog potresa u
Zagrebu 2020. u vrijeme prvog vala pandemije COVID-a 19. Akcija koristi sve elemente
umjetničkog djelovanja i uloge umjetnosti od početaka čovječanstva da pomaže ljudima da se
nose sa svojim bremenom i...
-
-
Geometrija fraktala u klasičnom grafičkom okruženju
-
Igor Konjušak Geometrija fraktala u klasičnom grafičkom okruženju proizašla je iz autorovog ranijeg stvaralačkog opusa ostvarenog u tehnici dubokog tiska. To se prvenstveno misli na grafičke listove realizirane u bakropisu i suhoj igli. Oni nedvojbeno svojim likovnim karakterom upućuju na prisutnost fraktalne strukture kroz sam raster ostvaren linearnim umrežavanjem ili kroz komadanje matrica. Kako fraktal, kao svojevrstan matematički proces, ima za karakteristiku repetitivnost, dakle opetovano...
-
-
Kaleidoskop
-
Ksenija Turčić Dvije temom povezane izložbe: „Kaleidoskop” – specifično prostorna videoinstalacija koja je
održana 2018. godine u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu i izložba „Kaleidoskop – grafička
mapa” koja je realizirana i održana 2021. u Galeriji Josip Račić, Nacionalnog muzeja moderne
umjetnosti u Zagrebu, čine okosnicu ovog doktorskog rada temeljenog na umjetničkom dostignuću.
Obje su medijski različite ali istog naslova jer su bazirane na ideji koja se bavi interpretacijom...
-
-
Korpus: Domovina
-
Tanja Dabo Doktorski rad donosi pregled i obrazloženje triju umjetničkih djela i jednog umjetničkog istraživanja koji pripadaju ciklusu djela pod nazivom „Korpus: Domovina“: „Popravljanje Ustava Republike Hrvatske“, „Kolekcija za pamćenje“, „Visoki kriteriji“, te
„Usputno zlo“. Objedinjeni su zajedničkom temom propitivanja vlastitog nacionalnog identiteta i determiniranja, ali i (de)konstruiranja vlastitog odnosa spram domovine primjenjujući umjetničke postupke. Svako od...
-
-
Lutajući krajolik
-
Mirjana Vodopija Osnovna tema ovog doktorskog rada je preispitivanje osobne percepcije poimanja granica slobode. Lutajući krajolik problematizira doživljaj fizičkog i mentalnog prostora kroz osjećaj slobode i izloženosti u otvorenim i nezaštićenim prostorima naspram zaštićenosti u interijerima osobne sigurnosti i ugode. Sastoji se od 38 novih ili ranije realiziranih umjetničkih radova tematski podijeljenih u 9 cjelina. (Lutajući) krajolik je motiv koji se provlači kroz sve radove. Predstavljanju...
-
-
Matriksijalne priče
-
Ines Matijević Cakić Interdisciplinarni pristup proučavanja suvremenoga majčinstva polazi od razumijevanja majčinstva kao individualnoga subjektivnog iskustva koje je ispresijecano biološkim, psihološkim, društvenim i brojnim filozofskim konceptima. Umjetnički doktorski rad Matriksijalne priče – vizualni izraz subjektivnog doživljaja majčinstva sagledava formulacije suvremenoga majčinstva u kojima je majčinstvo pomaknuto iz privatne i biološke sfere prema kritičkom promišljanju rekreiranom kroz...
-
-
Oblikovanje osobnih simbola kroz likovne radove i njihovo univerzalno značenje
-
Jelena Kovačević Na svojem je početku simbol bio prelomljeni predmet načinjen od komada keramike, drva ili kovine. Dvije osobe koje se neće vidjeti duže vrijeme čuvaju po jedan dio. Kada se iznova sastanu, spajanjem dvaju dijelova potvrdit će svoju povezanost. U tomu smislu simbol razdvaja i spaja jer podsjeća na cjelinu koja nanovo može zaživjeti. S obzirom na to da simbol sadrži prelomljeni dio, njegovo se značenje skriva u pukotini jednako kao i u spoju razdvojenih dijelova. Simbol je živ i...
-
-
REALNO I SIMBOLIČKO U POETICI UMNOŽENIH EKRANA I SLIKA
Realno i simboličko u poetici umnoženih ekrana i slika
-
Kristina Horvat Blažinović Ponavljanjem i umnažanjem elemenata i segmenata umjetničkog djela otkrivaju se nova značenja koja gledatelj treba za sebe konstruirati. Značenje je na taj način prisutno (skriveno) „između“ i s onu stranu tog vidljivog i plasiranog – metaforički se može reći „između ponavljanja“. U radu se razmatraju serijalne slike i jednokanalna ili višekanalna (multi-channel) umjetnička djela iz područja umjetničkog videa/filma te videoinstalacije koje na neki način impliciraju...
-
-
Redefinicija skulpture upotrebom suvremenih materijala
-
Margareta Lekić U doktorskom istraživanju Redefinicija skulpture upotrebom suvremenih materijala kroz teorijsko istraživanje pojašnjen je povijesni slijed, djelovanje materijala na skulpturu i posljedično mijenjanje značenja skulpture. Shvaćeni su čimbenici malih promjena u zapadnoj skulpturi, od renesanse do 20. stoljeća te se razumije da je skulptura prije 20. stoljeća uvelike bila dio arhitekture, da se predstavlja u vidu totema, spomenika, da je definirana akademizmom i zanatom, ali u 20....
Pages